Bereikbaarheid technische dienst en dringende interventies

Voor problemen met de verwarming/sanitair warm water kan u terecht bij:

  • Cofely (02 466 40 00) – behalve voor huurders van de Bezemstraat en eerste jaar na nieuwbouw/renovatie


Voor defecten aan de lift:

  • Bel de liftmaatschappij vermeld in de lift


Voor gasgeur:

  • Bel uw netwerkbeheerder


Voor andere technische interventies:

Telefonisch is onze technische dienst bereikbaar op het nummer 02 371 03 30 (druk 1) tussen:

  • 8u en 16.30u op maandag, dinsdag en donderdag
  • 8u en 12u op woensdag en vrijdag
     

Op woensdagnamiddag kan u steeds een bericht inspreken op het antwoordapparaat, wij bellen u dezelfde dag nog terug.

Buiten deze uren kan je ons voor dringende technische problemen contacteren op het nummer      02 371 03 38. Dit nummer is verbonden aan een gsm. Spreek duidelijk uw naam, adres én telefoonnummer in op het antwoordapparaat en vermeld het probleem. Enkel dringende technische problemen worden behandeld.

Dringende problemen zijn:

  • Brand
  • Groot waterlek
  • Overlopen toiletten of afvoerleidingen in heel het gebouw
  • Geen elektriciteit in heel het gebouw
  • Stormschade
  • Inbraak waardoor de gemeenschappelijke inkomdeur kapot is

Samen zorg dragen voor uw woning

Zorg dragen voor uw woning doen we samen. Wij als huisvestingsmaatschappij en u als huurder moeten samen zorgen dat de woning in goede staat blijft.

Dat begint bij een goed onderhoud en regelmatige schoonmaak van de woning, het balkon, terras en de tuin.

U vindt tips onderaan op deze pagina. U vindt de tips ook in het ZieZo!-boekje (pdf - 5 MB). Met die tips kan u kosten voorkomen. Want als er iets stuk gaat, moet u misschien zorgen voor de herstelling.

Wanneer moet u de herstelling betalen en wanneer wij?

U leest in het ZieZo!-boekje (pdf - 5 MB) wie wat moet herstellen en betalen. Twijfelt u? Vraag het dan gerust aan een medewerker van de technische dienst op 02 371 03 30 (kies 1) of via td@volkshuisvesting.be

Kleine herstellingen

Als huurder staat u in voor de meeste kleine herstellingen.

Zo moet u bijvoorbeeld zelf zorgen voor de vervanging van gebroken ruiten, kapotte stopcontacten, lampen en schakelaars. Gaat er iets kapot door fout of onvoorzichtig gebruik. Of door slecht onderhoud? Ook dan staat u in voor de herstelling. Voorbeelden zijn: verstopte verluchtingsroosters, kapotte dampkap of lavabo, slecht gebruik van de verwarmingsketel, …

Is er iets stuk, kan u het zelf niet herstellen, en weet u niet welke vakman of firma u kan contacteren? 

Verwittig dan onze technische dienst op 02 371 03 30 (kies 1) of via td@volkshuisvesting.be. Wij kunnen de herstelling laten uitvoeren op uw kosten.

Grote herstellingen

Wij als huisvestingsmaatschappij zorgen voor herstellingen van schade die het gevolg is van slijtage, ouderdom of overmacht. Wij vervangen bijvoorbeeld een raam dat door een hevige hagelbui (overmacht) barst. Ook verborgen gebreken moeten wij herstellen. Als uw woning bijvoorbeeld vochtige plekken heeft door een slechte constructie van de afvoerbuizen, dan betalen wij de herstelling.

Hoe werken we concreet?

We geven twee voorbeelden van wie wat moet herstellen en betalen. 

  • De lift in uw gebouw: u betaalt voor het onderhoud, maar wij betalen herstellingen.
  • U betaalt voor het onderhoud van uw eigen verwarmingsketel. Is er iets kapot, dan betalen wij dit. Tenzij het toestel is kapotgegaan omdat u het slecht gebruikte of niet op tijd liet nakijken.