Mijn plaats op de wachtlijst

Wachtlijst

Na uw inschrijving komt u op de wachtlijst voor de verschillende woningtypes. Waar u wil wonen en de grootte van uw gezin bepalen deze woningtypes.

Nu zit u in een wachttijd tot u een woning van uw keuze kan huren. U schuift omhoog op de wachtlijst als we een woning van uw keuze verhuren en als er geen voorrangen zijn voor andere kandidaten.

Als u bovenaan de wachtlijst staat, nodigen we u uit om de woning te komen bekijken.

Hoelang moet ik nog wachten?

Hoelang u nog moet wachten, kunnen we niet zeggen. Dat hangt af van de woningen die vrijkomen.
U kan wel vragen op welke plaats u op de wachtlijst staat. Bel de dienst Klantenrelaties op 02 371 03 30 (kies 2) of mail naar klantenrelaties@volkshuisvesting.be.

Veranderingen altijd doorgeven

We hebben altijd uw juiste adres nodig. Als we u bijvoorbeeld willen uitnodigen om een woning te bezoeken, sturen we u een brief. Ook als we extra informatie nodig hebben, vragen we dat per brief. Het is daarom heel belangrijk dat u ons laat weten als u verhuist naar een ander adres. Alleen zo komen onze brieven bij u aan.

Bent u verhuisd en is de wijkagent langsgekomen en heeft de gemeente uw identiteitskaart aangepast? Geef ons dan binnen de 30 dagen uw nieuwe adres. 

Verandert uw inkomen? Wordt uw gezin groter of kleiner? Laat het ons weten op 02 371 03 30 (kies 2) of via klantenrelaties@volkshuisvesting.be. Of kom langs in ons kantoor tijdens de bezoekdagen.

Huurpremie

Staat u al 4 jaar of langer op de wachtlijst voor een sociale woning en huurt u ondertussen een private huurwoning? Dan heeft u misschien recht op een maandelijkse huurpremie.

U moet voldoen aan bepaalde voorwaarden. En het bedrag van de huurpremie hangt af van uw situatie. Meer informatie leest u op de website van Wonen-Vlaanderen van de Vlaamse overheid.

Heeft u recht op de huurpremie? Dan stuurt Wonen-Vlaanderen u automatisch een aanvraagformulier. Wonen-Vlaanderen baseert zich op onze informatie over uw wachttijd en uw inkomen. Dus verandert uw adres, inkomen of de samenstelling van uw gezin? Laat het ons weten op 02 371 03 30 (kies 2) of via klantenrelaties@volkshuisvesting.be. Of kom langs in ons kantoor tijdens de bezoekdagen.